Hoe gaat de online agenda in zijn werk?

  • u kan op de website een doorverwijzing naar de online agenda vinden: MAAK EEN AFSPRAAK .
  • als u kiest voor snelle aanmelding, kan u via enkele stappen een afspraak maken. U kan er ook voor kiezen uw rijksregisternummer in te geven of met de kaartlezer en uw identiteitskaart in te loggen. Bent u al gekend in het systeem? Dan kan u later met uw gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw inloggen. U kan ook telkens opnieuw voor de snelle aanmelding kiezen. Het systeem zal dan in de toekomst enkele stappen overslaan.
  • voer uw naam, voornaam en geboortedatum in. Opgelet: kies steeds voor uw ‘officiële voornaam’ zoals hij op uw identiteitskaart staat (bv. Maria en niet Ria of Alfons i.p.v. Fons). U kan enkel online een afspraak maken als u patiënt bent in onze praktijk, d.w.z. als u al een keertje eerder bij ons bent geweest. Maak steeds de afspraak op naam van de patiënt die geholpen moet worden. Als u een afspraak voor een familielid of kennis maakt, geef dan meteen zijn/haar gegevens door.
  • kies ‘een afspraak maken’. U kan via deze weg ook uw gemaakte afspraken terugzoeken of verplaatsen door op ‘een afspraak zoeken of verwijderen’ te klikken.
  • controleer even uw mailadres en telefoonnummer, of vul aan als ons systeem deze nog niet kent. Dit zal hij in de toekomst niet telkens opnieuw vragen. De eerste maal kiest u ook een wachtwoord. Dit geeft u een extra mogelijkheid om in de toekomst in te loggen.
  • u kan alle vrije afspraken zien, of kiezen voor een welbepaalde arts. In de linkerkolom kan u de gewenste datum aanklikken op de kalender. Een afspraak vastleggen doet u door het vakje voor het gewenste uur aan te vinken en de gevraagde informatie in te vullen. U hoeft geen reden in te geven, maar deze kan voor de arts soms nuttig zijn. Bijvoorbeeld: u komt voor een wratje en denkt dat dit bevroren moet worden, dan weten wij dat we onze voorraad stikstof even moeten controleren. Of we kunnen u contacteren als we merken dat twee patiënten gelijktijdig een ECG moeten laten nemen, terwijl we maar één toestel hebben.
  • u kan er voor kiezen om een bevestiging van uw afspraak via mail of SMS te krijgen. Als u vergeten bent wanneer uw afspraak vastlag, kan u zich ook aanmelden en voor ‘een afspraak zoeken of verwijderen’ kiezen.
  • kan u toch niet op het gekozen tijdstip aanwezig zijn, gelieve de gemaakte afspraak dan zeker te annuleren. Tot twee uur voor de raadpleging kan u dit zelf online. Nadien moet u steeds even bellen naar het secretariaat.

Nog even dit:

  • één persoon per afspraak: wenst u graag met twee op raadpleging te komen, maak dan ook twee aparte afspraken.
  • afspraak = afspraak: we rekenen erop dat u op een gemaakte afspraak verschijnt. Indien u toch niet (tijdig) aanwezig kan zijn, of de afspraak wenst te annuleren, gelieve ons te verwittigen.
  • alles vol? Wij houden gaatjes vrij voor dringende zaken. Als u ernstig ziek of gewond bent, of van mening bent dat uw probleem niet kan wachten, gelieve dan steeds even te bellen. We kijken dan samen naar een geschikt moment om u te helpen.
  • huisbezoeken kunnen niet online aangevraagd worden. Hiervoor moet u steeds bellen naar het secretariaat.
  • problemen? U kan ons gerust even bellen op het vertrouwde nummer 014 63 32 94 of langskomen voor advies.